Mijn reis naar India

Coimbatore, apen, huisarrest, vakantie en nog veel meer!!

Hallo allemaal,

Afgelopen week hebben jullie een filmpje kunnen zien van onze verjaardagsweek! Pfoe, wat gaat de tijd snel zeg!! Het is alweer 8 april, april!!! Geen idee hoe we al in april zijn beland, maar dat lijkt me een goed teken dat alles hier super gaat.

Na onze verjaardagsweek is onze docent uit Nederland gekomen! We hebben met haar onze stage besproken en wat we eventueel nog meer of juist minder konden doen. In de gesprekken hebben we besloten dat we in juni 3 dagen naar Vadugarpet gaan om de docent te begeleiden en 1 dag naar Adavattur (de drop-out jongeren) waar we workshops gaan geven m.b.t. hygiëne. Deze workshops zijn vorig jaar gestart door de andere studenten en dit willen we graag voort gaan zetten. We hopen dat de studenten die na ons komen dit ook weer willen oppakken.
Naast de gesprekken hebben we ook lekker gezwommen en vooral heel rustig aan gedaan. Dat is immers wat ze hier allemaal doen!

Op donderdag zijn we met Jessie meegegaan naar Coimbatore. In deze stad zit een andere student van Fontys. Marloes en ik wilden graag zien waar zij stage loopt en zo hadden we natuurlijk weer een mooi excuus voor een weekendje weg!
In de organisatie waar Evelien (de andere studente) stage loopt worden straatkinderen opgevangen. Wij krijgen door Evelien uitleg en een rondleiding. Wat Evelien aangaf en ons ook direct opviel, is dat de jongens op een heel klein oppervlak samen opgesloten zitten. Ze mogen niet van dat stuk terrein af en dit wordt ook goed afgesloten. De jongens die er zitten hebben verschillende achtergronden; 11-jarig jongetje uit een drugsbende, jongetje die mishandeld werd door zijn ouders, weeskinderen etc. Echter krijgen ze geen ondersteuning en begeleiding bij deze problemen. De organisatie biedt alleen de basisbehoeften en dat was best heftig om te horen en te zien. Dan besef je pas hoe goed de kinderen het bij HCSS hebben. Evelien zit daar ook nog eens alleen en ze geeft aan dat er voor haar weinig mogelijkheden zijn, oftewel ze voelt zich heel erg machteloos. Ik kon me heel goed voorstellen hoe Evelien zich voelt. Ik weet namelijk dat als ik had mogen kiezen, ik ook voor deze organisatie had gekozen. Echter met de kennis die ik nu heb en wat er binnen organisaties aan veranderingen mogelijk zijn, ben ik heel erg blij dat ik bij de HCSS stage loop!
Na dit bezoek aan de stage van Evelien gingen we naar het centrum om een hotel te zoeken. De tuktuk waar we instapten, had alleen niet zoveel power.... Toen we een heuvel op moesten, kwam de tuktuk niet vooruit en moest Marloes de tuktuk duwen. We hebben zo hard gelachen!! We hadden dan ook in 5 minuten in het centrum kunnen zijn, maar met dit toestel duurde het 20 minuten haha.
Maar goed, eenmaal in het centrum gingen we op zoek naar een hotel. Jessie besloot al bij het eerste hotel om daar te slapen, maar Marloes en ik (als arme studenten) wilden nog even verder kijken. We hebben denk ik alle hotels gehad waar we alle kamers mochten bekijken, maar we zijn uiteindelijk toch bij Jessie in het hotel beland haha. Mocht er dus ooit iemand naar Coimbatore willen gaan, wij kennen alle hotels van buiten en van binnen haha.
Marloes werd 's avonds echter heel ziek en toen hebben we de volgende dag besloten om met een taxi naar huis te gaan. Woow, rijke tata's! Taxi voor €50 om 6 uur te reizen.. Dat kun je je echt niet voorstellen in Nederland!
Het weekend hebben we verder rustig aan gedaan.

Maandag ben ik alleen naar stage gegaan, omdat Marloes nog steeds niet fit was. Bij aankomst werden de kinderen van de pre-school net opgehaald. Echter bleef er een meisje achter.. Na anderhalf uur met haar gespeeld te hebben, was er nog niemand voor haar! Elizabeth heeft toen iemand gebeld om haar op te laten halen. Die vrouw gaf aan dat de ouders van het meisje niet eens thuis waren.. Dat gaf me echt een onprettig gevoel. Zo sneu dat zo'n meisje zomaar wordt vergeten..
Daarna heb ik nog met de jongens gespeeld en 's avonds ging ik eten bij een gezin (vrienden van Elizabeth). Ik at echter vroeger dan hen, dus moest ik in mn eentje eten!! Ook moest ik voor twee eten, omdat Marloes er niet bij was haha!
Dinsdag ben ik thuis gebleven met Marloes en hebben we aan onze producten voor school gewerkt. Woensdag en donderdag zijn we naar de Holy Angel school geweest.

In het weekend ben ik voor het eerst echt ziek geweest. Moest er een keer van komen.. Duurde gelukkig maar 1 dag, want de volgende dag moest er gezwommen worden. We zijn lekker naar het zwembad geweest om even bij te komen van onze oh zo drukke week haha.

Afgelopen maandag en dinsdag zijn we gelukkig weer met zn 2 naar Vadugarpet gegaan. Elizabeth waarschuwde ons voor de apen die nadrukkelijk deze periode aanwezig zijn. Marloes en ik hadden echter niet verwacht dat ze daadwerkelijk in onze kamer en badkamer zouden zitten!! Wat hebben we gegild en gelachen tegelijkertijd! Maar ook dat hebben we dus weer mee mogen maken!
Daarnaast hebben we voor het eerst huisarrest gehad van Elizabeth haha. Maandagavond gingen we met zn 2 eten bij dat gezin en kwamen we om 21.45u terug. Elizabeth stond ons bij de poort op te wachten en zei: "What time is it now?" Oftewel, te laat.... Marloes en ik met hangende kopjes naar boven, waarop Elizabeth ons nog na riep: "I let 5 monkeys in your room to punish you!" Haha, toen konden we onze lach niet meer inhouden!! De volgende dag zijn we naar een meisjesschool geweest in de buurt. Toen we de rondleiding gehad hadden, stond Elizabeth ons daar bij de poort op te wachten en zei: "How many times did I call you?" Oftewel we waren weer te laat... In het hostel zijn we maar naar onze kamer gegaan. Ik heb zo hard moeten lachen deze twee dagen! Het is alsof ik weer thuis ben en mijn eigen moeder hoor (sorry mam!!) Haha. Heerlijk om zo'n bezorgde mama te hebben hier in India. We kunnen er gelukkig wel elke keer weer met elkaar om lachen!!
's Middags hebben we Elizabeth geholpen met het typen van brieven van de jongens. Elizabeth typte echter zo langzaam en ze moest nog 36 brieven voor de volgende dag dat we onze laptops gepakt hebben en mee zijn gaan typen. Wow.. 3 uur later en we hadden er samen 22 getypt.. Elizabeth zei dat God ons gestuurd had om haar te helpen en dat ze hem daar zo onwijs dankbaar voor was. Hierom moesten Marloes en ik later wel een beetje lachen: wij hadden toch zelf besloten om te helpen en ze had ons daarvoor wel mogen bedanken in plaats van God! Haha...

Op woensdag hebben we de laatste dag bij de Holy Angel School gehad en hebben we met de kinderen van de 5th Standard een afscheidsfeest gevierd. Zij gaan namelijk naar een andere school. Dit was erg gezellig!

Donderdag en vrijdag zijn we voornamelijk met ons schoolwerk bezig geweest, omdat we zoveel mogelijk af willen hebben voor we weggaan! Morgen hebben we grandparentsday: een bijeenkomst voor grootouders van kleinkinderen met een bespreking om hen de mogelijkheden en kansen van hun kleinkinderen te laten zien, waardoor ze meer betrokken raken bij de opvoeding van de kinderen. Zin in!!!

Wow, weer een heel erg lang bericht!! Ik hoop dat het jullie niet verveeld om deze lange teksten te lezen, maar ik maak zoveel mee en ik wil zo veel mogelijk daarvan met jullie delen! Voor de komende anderhalve maand is dit het laatste bericht uit Tiruchirappalli. Vanaf 13 april hebben we vakantie en gaan we daar natuurlijk volop van genieten. We zullen eerst samen met Kim (vriendin uit Nederland, komt morgen aan!!!) naar Kerala gaan en daar 10 dagen backpacken. Vervolgens komen we terug in Tiruchirappalli en verwelkomen we mijn ouders, broertje en Merel (jeej!). Zij zullen hier 3 dagen in India blijven om onze dagelijkse bezigheden te zien. Daarna reizen we met zn allen door naar Sri Lanka waar we gaan backpacken. Ja dat lezen jullie goed; mijn vader gaat backpacken. Zien jullie het al voor je? Ik nog niet, dus dat wordt wat. Nu al zin in!! Na Sri Lanka zal Marloes in haar eentje doorreizen naar Vietnam om daar alleen te gaan backpacken (super gaaf, maar ga haar kei hard missen natuurlijk. Zijn inmiddels aan elkaar vastgegroeid; hoe moet dat dan?). Ik zal vanuit Sri Lanka doorreizen naar Thailand waar ik Robbie zal opwachten op het vliegveld!! Samen met Robbie ga ik rondreizen in zuid-Thailand en daarna zullen we samen naar India terugreizen. Wederom zal ik hier mijn dagelijkse bezigheden laten zien en daarna is hij weer off duty en mag hij terug naar huis haha ;). Dan heb ik nog een weekje en misschien reis ik nog door naar Vietnam, maar dat besluit ik later pas!

Ik weet niet wanneer er weer iets online komt, dus jullie horen vanzelf wel van me!!

Tot snel! Liefs van mij x

Reacties

Reacties

Oma nel en Jel

Lieve Kim, oma en ik hebben met heel veel plezier je bericht gelezen. We zijn ook erg blij met je kaart, oma heeft deze uiteraard midden in de kamer staan ;-) wij wensen je een geweldige vakantie toe met iedereen die langs komt. Dikke zoen oma Nel en Jel xxx

Mirjam

Oh lieve schat, wat een heerlijk verhaal weer. Ook ik heb weer enorm zitten lachen om jullie gekke ervaringen. Wat heerlijk dat er een soort van mama daar is voor jullie...hihi...grappig dat ze jullie wil "straffen" met die monkeys!! Kan Paula je nooit mee chanteren ...wahahahaha. Goeie en mooie rugzak voor je vader geregeld hoor, zal hem goed staan :). Ben zo benieuwd hoe jullie het gaan hebben straks met je ouders, Coen en Merel. Wat een ervaring!! Trouwens ook een heeeeel leuk filmpje. Jullie zien er goed uit en wat genieten die kids zeg!!
Bedankt voor je lieve kaartje. Echt heel lief!! Dikke knuffel van ons hier xxxx

marielle

hey kim
wat heb je toch weer druk gehad meer leuk druk hi hi
bedankt voor je kaartje heel leuk dat je daar in het verre india toch aan ons denkt.
je hebt weer een heel mooi verhaal geschreven maar dat zijn we ondertussen al wel gewend van je.
wil je later nog een carierre switch maken ,je kunt altijd shrijfster worden. hi hi
heb veel plezier en geniet.
groetjes xxxxx marielle

Esther

Lieve Kim, zo leuk die verhalen! Ik wordt er helemaal vrolijk van. En nog bedankt voor je lieve kaartje! Het blijft toch erg rustig in de straat zo zonder jou. Zo te zien aan dit verhaal en de leuke video die ik op fb voorbij zag komen, heb je het prima naar je zin en je doet echt zulk goed werk voor al die lieve kinderen daar. Geniet straks van je de bezoekjes uit Nederland. Groetjes en dikke knuffel van de Timansjes

daantje

Ben mijn reactie kwijt ik kei goei me best gedaan zie ik hem niet meer pfffff zal wel weer wat verkeerd hebben gedaan....tja blont he

Dorien

Heerlijk Kim en gelukkig onderneem je ook allerlei reisjes, want je zult op jouw stage wel weer knalhard werken. Liefs van Dorien

Irene

Hoi Kim
Weer super leuk om je verhalen te lezen
En idd je pa met rugzak ik moet het nog zien gebeuren
Ha ha . Geniet nog lekker van alles
Groetjes van Merlijn en ook bij Jacquelinn loopt ie op kop met Uno .

Natalie

Wauw, wat een geweldige ervaringen en een leuk vooruitzicht Kim!! Geniet ervan meid. Groetjes van Natalie en een dikke knuffel van Nina.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!