Mijn reis naar India

We are back!!

Hallo allemaal,

Jahooor, we zijn er weer! Terug in het vertrouwde Trichy. Na onze vlucht (waar we er bij de douane uitgepikt werden vanwege explosieve deeltjes in mijn pc, uiteindelijk niets aan de hand....) hebben we een kort nachtje in Chennai gehad, waar het voor mij allemaal nog erg vreemd voelde. Ik kan het gevoel nog steeds niet plaatsen, maar ik heb een vermoeden dat ik gewoon heel erg moe was en er nog niet bij stil had gestaan dat we écht in India zijn. Vandaag gaat het gelukkig 100x beter en eerlijk; het voelt alsof ik niet weg ben geweest hier. Alsof ik nog steeds een keer naar Nederland moet komen. Dat is voor mij een hele opluchting, want je weet het natuurlijk nooit hoe het is om ergens weer terug te zijn waar je zolang en zoveel bent geweest. Gelukkig heeft mama het ook erg naar haar zin en lijken we hier samen prima onze draai te vinden!

In de 6 uur durende taxirit naar Trichy hebben we heerlijk zitten kletsen met Selvam. Ik ken hem nog van het afgelopen jaar en hij leek erg blij om ons weer te zien! We hebben dan ook heel veel bijgepraat, grapjes gemaakt en natuurlijk geklaagd over de Indiase overheid. Hier moest ik wel van Selvam bij zeggen dat de mensen hier heel aardig zijn, dus dat heeft niks te maken met de overheid! In deze gesprekken zijn we ons er toch weer even bewust van geworden hoe groot het verschil tussen arm en rijk is hier en hoe goed wij het eigenlijk in Nederland hebben!

Vandaag hebben we in de avond gegeten met Leela en we waren allemaal heel blij om elkaar weer te zien! Tijdens het eten kregen we ook meteen te horen dat Leela de hele week voor ons had ingepland en dat we maar even een weekplanning moesten maken. Woensdag zijn we in ieder geval vrij... En mama gisteren nog afvragen of we hier wel genoeg te doen zouden hebben....

We gaan dus langs allerlei projecten en heerlijk veel Indiaas eten en man, wat gaat de tijd zo vliegen! We hebben ons trouwens nog meer willen aanpassen aan de cultuur, waarvoor we wat kleding zijn gaan kopen.. Heel vervelend dat shoppen hoor.....

De professor en Prema zijn trouwens niet in India op dit moment. Zij verblijven voor 3 maanden nu in Amerika bij hun kinderen, dus alvast een volgend excuus om wéér terug te komen!

Wij gaan nu lekker slapen en houden jullie op de hoogte!

Liefs,

Paula & Kim

Reacties

Reacties

Paula Bolte

Lieve Kim en Paula,
Ik wens jullie een heel mooie tijd samen in India

oma

Heel veel plezier. Gr opa en oma

Adrie en Mariella

Goed bezig dames ????

Adrie en Mariella

Daar stond een plaatje achter van een opgestoken duim, maar dat zijn vraagtekens geworden :-)
Och ja, jullie zijn bikkels, geniet ervan

Lisanne

Geniet ervan dames maar volgens mij gaat dat wel goed komen zo te lezen ????

Eva

Lieve Paula en Kim,
Ik ben natuurlijk stikjaloers op jullie, maar vind het geweldig om weer een blog te kunnen lezen! Lekker typisch dat Leela de hele planning klaar heeft hahaha! Dat wordt vast heel leuk! Geniet maar even dubbel van het eten en van de tijd daar, want inderdaad time flies! Ik hoop snel meer te lezen! Veel plezier! xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!