Mijn reis naar India

Daar zijn we dan!!

Hooooooi!

Het lijkt wel of het gisteren was dat ik afscheid heb moeten nemen op Schiphol, maar inmiddels zijn we alweer twee dagen verder! Toch even een traantje moeten laten bij het afscheid, waar ik nog lieve kaartjes en een armbandje (thanks Merel!!) heb gekregen. Ondanks de tranen was ik helemaal niet zenuwachtig en had ik onwijs veel zin om weg te gaan. Het avontuur kon nu echt gaan beginnen. Het klikt gelukkig meteen tussen Rick, Marloes en mij waarmee ik samen naar India reis; de komende tijd zal ik het met hen moeten doen haha, maar daar heb ik de volste vertrouwen in. Onze vluchten zijn helemaal prima verlopen. In de eerste vlucht lekker twee films zitten kijken, in de tweede vlucht ook nog een filmpje en de laatste vlucht was maar 50 minuutjes. En na deze 20 uur reizen, zonder slapen, zijn we dan eindelijk aangekomen in Trichy. We waren nog even bang dat niemand ons zou ophalen, omdat het contact via de mail niet erg goed verliep. Maar gelukkig stond Prabakar (de professor van HCCS) naar ons te zwaaien toen we naar buiten liepen. Ook Leela (van de organisatie) en Prema (vrouw van Prabakar) waren erbij. Het voelde voor mij meteen vertrouwd en in het autoritje naar de organisatie heb ik met een big smile de nieuwe omgeving in me opgenomen. Er wordt zo onwijs veel getoeterd. Ja Eva, wat je zei is zeker waar, verkeersregels hebben ze hier niet! De enige die ik me zou kunnen bedenken, is wie het eerst en het hardst toetert, gaat voor. Misschien moet ik daar nog even aan wennen, maar dat komt vanzelf!

Na een kort ritje zijn we aangekomen bij de organisatie, tevens de plek waar we slapen. We werden geholpen met onze spullen en konden naar de tweede verdieping. Beneden is een hal waar ’s ochtends alle mensen binnenkomen en op de tweede verdieping zijn er meerdere klaslokalen waar de kinderen zitten. Onze kamerdeuren (Rick een eigen kamer en Marloes en ik delen een kamer) worden voor ons opengemaakt en even staan we met beide benen op de grond. Hadden we nou serieus verwacht dat er een lekker bedje met een lekker matrasje zou staan? (Misschien stiekem wel) Dit was natuurlijk niet het geval, maar we besluiten dat we het hier prima de komende maanden kunnen doen. Vervolgens krijgen we van Leela wat fruit, water en wc-papier (niet geheel onbelangrijk) en worden we alleen gelaten. Marloes en ik pakken meteen onze spullen uit en proberen de kamer wat eigen te maken. Rick besluit als eerste om te gaan slapen, maar Marloes en ik zijn nog klaarwakker. We hebben een sleutel van het balkon gekregen en besloten om daar direct even een kijkje te nemen. Eenmaal boven op het balkon speelt mijn angst voor het donker toch een beetje op haha, en besluiten we om weer snel naar onze kamer te gaan.
Recht boven het hoofd van Marloes op het plafond zit een soort vliegend, groot zilverbeestje en ons eerste beestjesavontuur has begun! Op een wiebelende, plastic stoel met een bezem die lijkt op een heksenbezem lukt het ons eindelijk om dat beest te pakken. Na dit heftige avontuurtje en de 24 uur zonder slaap besluiten we om lekker te gaan slapen. Wonder boven wonder val ik direct (jawel mam en pap!!) in slaap.

Vanochtend werden we om 10 uur (Indiase tijd) wakker, hebben we lekker (koud!) gedoucht en zijn we naar Prabakar gegaan. We werden vriendelijk ontvangen en hij vertelde ons dat het belangrijkste wat we moeten houden is dat we álles mogen vragen/zeggen. Hij geeft aan dat het in Nederland is dat alles vanzelfsprekend wordt geacht en er dus volgens de Nederlanders domme vragen zijn. In India, of op z’n minst bij de HCSS, doen we alles samen zegt Prabakar, en is er niks om je voor te schamen. Vervolgens worden we voorgesteld aan Shangan die ons mee de straat opneemt om boodschappen te doen, het internetcafé te laten zien en om ons kennis te laten maken met het Indiase eten. Op straat is het echt enorm druk; koeien, geiten, honden, Tuktuk’s, auto’s, bussen, fietsers, brommers, noem het maar op. We komen bij een klein restaurantje aan waar we eerst onze handen wassen en vervolgens gaan zitten om te eten. We krijgen een menukaart die voor de rijke mensen is volgens Shangan. Geen idee wat er allemaal op de kaart staat, maar ieniemienemutte en de zo min mogelijk pittige gerechten kiezen we uit. We krijgen egg puffs, mushroom puffs, vegetarian puffs en rijst met walnoten, heerlijk!! Dus ook vanavond gaan we daar weer eten, tevens ook nu bekend voor ons dus we weten waar we terechtkomen.

Eenmaal terug in onze kamer heb ik last van bewegingsdrang en besluit ik om maar eens een wasje te doen en de wc en wastafel schoon te maken. Toch lekker om te weten dat je het schoon hebt gemaakt. Ja mam, ik kan dus toch best zelf de was doen. Echter denk ik dat het met de wasmachine in Nederland nog steeds niet gaat lukken, want die hebben ze hier niet. Lekker in een teiltje met wat wasmiddel, dikke prima, ofwel goeie toelie hè Xan!

We werden buiten nog aangesproken door kinderen die ons wilde knuffelen en ons een handje kwamen geven, super lief!!

Het is echt bizar, maar ik voel me hier echt heel erg op mijn gemak en thuis. Ik schrik (nog) nergens van en laat alles lekker over me heen komen. Ik heb zo’n vermoeden dat ik het hier de komende maanden heel erg naar mijn zin ga hebben. Waarschijnlijk komt de hele shock nog, maar tot nu toe ben ik al wel een beetje trots op mezelf dat het me allemaal zo ‘gemakkelijk’ afgaat. Vooral als ik het vergelijk met Marloes en Rick die sommige dingen toch wel moeilijk vinden, ben ik stiekem blij dat ik daar (nog) geen last van heb. Wellicht praat ik morgen alweer anders haha.

Een heel boekwerk vanuit het internetcafé in Trichy! Morgen krijgen we waarschijnlijk al onze simkaarten en dat betekent dat ik zaterdag alweer online KAN zijn. Of ik dat doe is een tweede, want het is ook best wel lekker rustig zo haha.

Ik spreek jullie heel gauw weer en ik schrijf snel weer een verhaal(tje). Ik hoop nog wat foto’s te kunnen uploaden, zodat jullie een idee krijgen van waar we zitten!

Hele dikke kus van mij x

Reacties

Reacties

Lisanne

Leuk geschreven Kim, ben benieuwd naar je volgende verhaal, heel veel succes en plezier !!

Klein broertje

Super trots op je kimmetje!
Geniet van elke dag daar!!

Xanne

Hee liefie, super goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik mis je wel hoor al gaat het hier nu ook allemaal goed. Ik ben al bij je ouders geweest gister. Goeie smoes om steeds de nageldoos te halen! Geniet ervan en we Skypen/facetimen snel! Dikke kus van mij!!!!

Robbie

Wat een heerlijk verhaal om te lezen! Zie jullie al staan met die bezem in de lucht!;) geniet ervan schat! Xx

Michel

Top om te lezen Kim dat je zo goed bent aangekomen het je al zo goed bevalt. Enjoy life as it comes.

Ome Jos

Super trots op je meisje! Geniet van elke dag en je weet het he, als de mannen lastig doen daar,haal ik je daar zo weg. Je trotse oom

Jacqueline

Mooi geschreven Kim. Kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Fijn dat het nu al goed bevalt.

Jel

Tja we lijken sprekend op elkaar! De wereld leuk vinden, maar wel met een bezem op een stoel klimmen om een zilver beestje te vangen ???????? luf joe x

opa en oma

Fijn om te horen dat alles goed gaat.??

Simone

Hee wat leuk dit, Kimmy! Ik ga je volgen, moppie. Tot nu toe klinkt t top
Xxx Simone

Irene

Hoi Kim
Fijn om te lezen dat je het nu al na je zin hebt daar.
Geniet ervan en laat alles lekker op je af komen .
Kijk uit na je volgende verhaal .
Gr ????????

Lian

Super Kim zo'n enthousiast verhaal.
X
Lian

Monique van Beijnen

Al lezend ben ik supertrots op je Kim. Lekker doorgaan zo.

Marianne van Keep

Namastee Kim, geniet met volle teugen. Ik ben jaloers!

marielle van langh

hey kim
wat fijn dat je reis voorspoedig is verlopen, en ja daar sta je dan in india in een hele andere wereld dan wat je hier gewend bent.
fijn dat het zo goed klikt tussen jou en je kamer genootjes.
je zult er de komende 5 maanden lief en leed mee moeten delen .
houd je ons op de hoogte met je verhalen ?
en je weet geniet van elke dag

daantje

Super trots op je ....en als je een leuke bezem tegen komt.....moet je hem mee nemen voor mij he.....en dat witte ding thuis....waar he decadent mee kan doen.... leg ik je nog wel uit....geniet er zo veel mogelijk van....dikke knuffel

Eva

Lieve Kim,
Wat heb je dit mooi geschreven zeg. Ik zit bijna met tranen in mijn ogen. Ik herken alles wat je zegt, van het restaurantje tot je bezemsteel en je ergernis aan de toeters! Fijn om dit zo te kunnen lezen! Ik hoop dat ik snel even met je kan skypen! Heeeel veel succes moppie! Je bent een kanjer! '
xxxx

Ireentje

Lieve schat, wat baal ik ervan dat ik geen afscheid van je heb kunnen nemen met carnaval. Maar ik ben blij dat je in ieder geval veilig bent aangekomen en dat alles goed met je gaat. Geniet vooral van dit bijzondere avontuur en sla alles maar goed op. Ik vind je een TOPPER !!! Veel plezier. Dikke kus XXX

Mirjam

Hoi schattie,
Zo gaaf je verhaal te lezen. Ik kan gelukkig heel goed visualiseren en zie je daar dan ook helemaal gaan. Zo fijn dat je je op je gemak voelt. Je mag dan ook enorm trots op jezelf zijn. Ik ben het in ieder geval wel. Kijk weer uit nara jevolgende foto's en verhalen!
Hele dikke knuffel en liefs xxx

Brigitte

Hey Kimmie, super dat je het naar je zin hebt, geniet van elk moment. dikke kus. XXX

Ruth

He lieve Kim,
Net terug van de wintersport, wat heerlijk was. Erg leuk om je eerste indruk te lezen en wat ben je stoer!
Ik zal het morgen voorlezen aan Feline en Bastijn die veel bezig zijn met 'Kim in India'????.
We kijken uit naar je volgende verhaal????

Peter en Lisette

Hoi Kim, fijn dat we al jouw verhalen over jullie verblijf en werk in India kunnen volgen. Heel fijn! Maak er een mooie tijd van samen!!!!
Groetjes, ouders van Rick.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!